افتتاح  دومین دفتر گواهی امضای الکترونیکی کشور در یزد

سرویس فن آوری و اطلاعات یزدفردا :بدنبال تصویب قانون تجارت الکترونیک در سال 1382 موضوع مبادله آسان وایمن اطلاعات ومبادلات تجاری در دستور کار وزارت بازرگانی ونهادهای ذیربط قرارگرفت .امضا الکترونیک نیز یکی ازالزامات گسترش تجارت الکترونیک می باشد . که در کشور مادرحال نظم ونسخ یافتن است .

در واقع افتتاح دومین دفتر گواهی امضا الکترونیک پس از  تهران جدا از اینکه یک حرکت سازنده ومثبت در مسیر الکترونیکی شدن اسناد و معاملات الکنرونیکی در استان ، توسعه فرهنگ کاربرد تجارت الکترونیک است و پیام آور نقش و انتظار ملی از استان در توسعه فناوری اطلاعات است .

آنچنانکه مهندس رضایی معاون استاندار در مراسم افتتاحیه بخوبی به اهمیت آن پی برده و از تهیه سند توسعه دولت الکترونیک در استان ، وجود برنامه بلند مدت توسعه فاوا در استان ودر نهایت استان الکترونیکی در سال 1404 سخن گفت و اذعان کرد در مقایسه با کشورهای توسعه یافته ، کشور ما سرعت بیشتری در توسعه فاوا نیازدارد.

حضور مهندس مفتح معاون فناوری اطلاعات وزارت بازرگانی در مراسم افتتاحیه نشانه ای از عزم جدی این دولتمرد پرکار به ترویج کاربرد امضا الکترونیکی در کشور است.

وی که در شکل گیری و برگزاری کارگروه امضا الکترونیکی نقش ارزنده ای دارد ،در این مراسم ضمن اشاره به فرآیند نقش پذیری تلفن در زندگی اجتماعی بشر و سرعت آن ، تاکید کرد امروزه نیز اینترنت وکاربردهای آن بسرعت جزو لاینفک زندگی بشر خواهند شد و غفلت از آن موجب عقب ماندگی کشور خواهند شد .

وی همچنین تاکید کرد :توسعه تجارت الکترونیک با امضا الکترونیک تسریع می گردد. همچنین توسعه تجارت الکترونیک از سفرهای شهری کاسته و تعامل افراد در دنیای سایبر را بدون نیاز به مسافرتهای کاری وتجاری در منازل یا محل کار میسر می کند.

در پایان این مراسم که در سالن کنفرانس جامعه سردفتران ودفتریاران استان تشکیل شده بود اولین توکن امضا الکترونیک کشور به مهندس رضایی معاون استاندار تحویل شد.

بسیاری از مدیران استان یزد ازجمله رضایی معاون استاندار ،حیدری مدیرکل دادگستری، بهمنی دادستان ، حکیمیان رئیس ثبت اسناد واملاک، پورروستایی مدیرکل فناوری اطلاعات، اسکندری رئیس سازمان بازرگانی استان یزد ، دشتی نایب رئیس جامعه سردفتران تهران ، قمی نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ، ضیایی نایب رئیس مجمع امورصنفی یزد ، میروکیلی دبیر جامعه دفتریاران و اعضا هیات مدیره این انجمن و سردفتران ودفتریاران استان ، به نشانه اهمیت موضوع در مراسم شرکت داشتند .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا